Historia wizyt lekarskich, historia wykupowanych recept, e-recepty i e-skierowania – jednym słowem cała dokumentacja medyczna w jednym miejscu. Tym w największym skrócie jest Internetowe Konto Pacjenta (IKP), z którego naprawdę warto skorzystać. Jak zalogować się do swojego konta i co dzięki temu zyskujemy?
IKP jest internetową aplikacją dostępną pod linkiem https://pacjent.gov.pl/, dzięki której w łatwy, szybki i bezpieczny sposób można odnaleźć informacje o swoich danych medycznych, które dotychczas były rozproszone w różnych miejscach. Aplikacja jest w trakcie rozwoju, ale już teraz dzięki niej można odebrać i zrealizować e-receptę, a następnie między innymi weryfikować historię zrealizowanych recept mając tym samym dostęp np. do dawkowania jakie zalecił lekarz czy do wykazu zakupionych w ostatnim czasie leków.
Logując się do IKP mamy również dostęp do historii swoich wizyt, za które zapłacił Narodowy Fundusz Zdrowia, a w przypadku rodziców również do analogicznych danych dla swoich dzieci. Za pomocą tej aplikacji można wypełnić ankietę zdrowego stylu życia i dowiedzieć się o możliwości skorzystania z wybranych programów profilaktyki zdrowotnej.
Za pomocą IKP:
• odbierzesz i zrealizujesz e-recepty:
– od lekarza – nawet bez konieczności wizyty, jeśli potrzebujesz dalszego leczenia,
– od pielęgniarki lub położnej – zarówno po wizycie, jak i po konsultacji telemedycznej (na odległość),
• sprawdzisz i pobierzesz otrzymane e-recepty i e-skierowania,
• otrzymasz powiadomienia o wystawionych e-receptach i kody do ich realizacji – mailem lub esemesem,
• sprawdzisz historię swoich wizyt, za które zapłacił Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ),
• dasz innej osobie dostęp do swoich danych medycznych lub informacji o stanie swojego zdrowia
Jak zalogować się do IKP?
Aby zalogować się do IKP potrzebny jest profil zaufany. Można go stworzyć na dwa sposoby:
• niektóre banki (m.in.: mbank, PKO SA, PKO BP, Santander, Inteligo, ING, Alior, Millenium) oferują możliwość stworzenia takiego profilu online – zajmuje to jakieś 2-3 minuty i później logujesz się po prostu (tym samym loginem i hasłem) – jak do strony swojego banku, np.:
• albo konieczna będzie rejestracja na stronie pz.gov.pl, a następnie wizyta w urzędzie skarbowym, oddziale NFZ lub urzędzie gminy do 14 dni od momentu rejestracji;
– te urzędy możesz zlokalizować na stronie pacjent.gov.pl, wchodząc w zakładkę „jak założyć profil zaufany” oraz odnośnik „znajdź najbliższy punkt potwierdzający”.
Po założeniu profilu zaufanego, możemy już zalogować się do naszego Internetowego Konta Pacjenta.
Artykuł powstał w ramach kampanii “Diabetyk w sieci”
Partnerzy: Novo Nordisk, Sanofi, Servier