Każdego roku latem z powodu walorów krajoznawczych i wypoczynkowych Mrzeżyno odwiedzają diabetycy z Drzewicy chcąc spędzić tydzień nad Morzem Bałtyckim. Walorami turystycznymi miejscowości są: położenie nad morzem, ujście rzeki Rega, mikroklimat nadmorski, piaszczyste plaże, port morski, bory bażynowe.
Do atrakcji w Mrzeżynie można zaliczyć: falochrony portowe, pomnik Zaślubin Polski z morzem, a także neoromański kościół z 1912 roku. W okresie letnim są organizowane niewielkie imprezy kulturalne, w których uczestniczą turyści i mieszkańcy. Większość wydarzeń ma związek z nadmorskim położeniem i odbywa się w porcie bądź na mrzeżyńskiej plaży.
W tym roku postanowiliśmy oglądać wybrzeże oraz zachód słońca ze statków. Pierwszy rejs był z malowniczego portu rybackiego z kolorowymi kutrami położonego u ujścia Regi w Mrzeżynie. Podziwiając słońce chowające się za horyzontem słuchaliśmy opowieści kapitana unosząc się wśród morskich fal. W drodze powrotnej obserwowaliśmy cumujące w przystani jachty. Do Mrzeżyna mogą zawijać statki o maksymalnej długości 12 m, i szerokości 4 m. Kutry rybaków pływają z sygnaturą MRZ na burcie.
Pojechaliśmy do Kołobrzegu, tam czekała nas kolejna przygoda na morzu – rejs statkiem Pirat. Wypłynęliśmy z portu u ujścia rzeki Parsęty. Posiada on status handlowo-rybacki z mariną jachtową, pełniąc także funkcję pasażerską. W porcie działają nabrzeża przeładunkowe, dwie stocznie, Lokalne Centrum Pierwszej Sprzedaży Ryb. W Kołobrzegu znajduje się brzegowa stacja ratownicza SAR oraz morskie przejście graniczne. Statek którym płynęliśmy to żaglowiec dwumasztowy – dwupokładowy dysponującymi 170 miejscami siedzącymi. Długość statku to 25 m. Ponownie nie zabrakło opowieści kapitańskich, a nawet wspólnych zdjęć.
Z morza oglądaliśmy atrakcje: latarnie morką, która wznosi się na wysokość 26 m nad terenem a jej zasięg dochodzi do 16 Mm; kurorty wypoczynkowe położone nad promenadą, molo… W drodze powrotnej statek wpłynął do portu towarowego. Nie zabrakło pieszych spacerów wzdłuż plaży, należy tutaj wymienić przejście z Dźwirzyna do Mrzeżyna; z Pustkowa przez Trzęsacz do Rewala – w tych nadmorskich miejscowościach znajduje się Krzyż Nadziei, Ruiny Kościoła; przeszliśmy również z Grzybowa do Dźwirzyna. Czas wolny spędzaliśmy w Aquaparku w Mrzeżynie.
Dziękujemy wszystkim za udział w letnim wyjeździe nad morze zapraszając na kolejny rok.