Wiosny Ludów 77, 02-495 Warszawa

22 668 47 19

sekretariat@diabetyk.org.pl

Przekaż swój 1,5% naszej organizacji. Prosto. Szybko. Za darmo.

1. Start
  2. /
  3. Blog
  4. /
  5. Wydarzenia i relacje
  6. /
  7. Wycieczka diabetyków z Mielca...

W dniach 22 – 24.09.2017  16 członków PSD Koło w Mielcu przebywało na wycieczce w Bieszczadach. W drodze do Przemyśla zatrzymaliśmy się w Krasiczynie, gdzie zwiedziliśmy jeden z najpiękniejszych zamków – pomników polskiego renesansu. Po przyjeździe do Przemyśla udaliśmy się na nocleg do „Zajazdu u Jana”. Drugi dzień wycieczki to trzygodzinne zwiedzanie miasta. Przewodnik pokazał nam architektoniczne atrakcje Przemyśla po czym pojechaliśmy do ogrodów botanicznych w Bolestraszycach, gdzie zobaczyć można cenne zabytki przyrody i kultury. W Bolestraszycach jednoczą się historia i czas współczesny. Historyczne założenie obejmuje park i dwór, w którym w połowie XIX w. mieszkał i tworzył znakomity malarz Piotr Michałowski. Arboretum obejmuje także dziewiętnastowieczny fort dawnej Twierdzy Przemyśl. Wiekowe drzewa, pozostałe z dawnych ogrodów zamkowych, stanowią malowniczy akcent wśród nowych nasadzeń, na które składają się gatunki obcego pochodzenia i rodzime drzewa, krzewy oraz rzadkie, zagrożone, ginące i chronione gatunki roślin. W kolekcji szklarniowej zgromadzonych jest około 180 gatunków roślin  z różnych stref klimatycznych z Azji, Afryki, Ameryki Północnej i Południowej oraz Australii.

Wieczorem na zaproszenie pana prezesa PSD Przemyskiego Koła Terenowego  nr.15  Jana Mieczysława Zrajko oraz jego vice prezesa Janusza, udaliśmy się do restauracji na wspólne biesiadowanie przy muzyce. Miłą niespodzianką było wręczenie naszej prezes Zofii Seternus pamiątkowego ich medalu i dyplomu z okazji   X- lecia powstania Przemyskiego Koła. Bardzo miło spędziliśmy czas rozmawiając o działalności Koła oraz sposobie pozyskiwania  pieniędzy na cele statutowe. Zmęczeni po intensywnych  tańcach i śpiewach  wróciliśmy do domu na nocleg.

W niedzielę pojechaliśmy na mszę św. do Sanktuarium Męki Pańskiej i Matki Bożej Kalwaryjskiej w Kalwarii Pacławskiej, gdzie znajduje się słynący łaskami Obraz Matki Bożej.  W drodze powrotnej wstąpiliśmy do  Arłamowa. To niezwykłe miejsce w Bieszczadach, gdzie malownicze wzgórza i doliny porasta dziewicza Puszcza Karpacka. Zapierający dech w piersiach krajobraz, skrywa w sobie prawdziwą perłę, czterogwiazdkowy hotel „Arłamów”. Luksusowy obiekt ma swoją niezwykłą historię, gdzie znajdują się wspaniałe i wyjątkowe miejsca do wypoczynku  oraz zadbanie o własne zdrowie i kondycję fizyczną, szczególnie sprzyja temu rozbudowany kompleks sportowo-wypoczynkowy.  To także jeden z największych i najnowocześniejszych kompleksów konferencyjnych i kongresowych w Polsce.

Po zwiedzaniu tak pięknych i luksusowych obiektów  czas było wracać do naszej szarej rzeczywistości i codzienności.