Wiosny Ludów 77, 02-495 Warszawa

22 668 47 19

sekretariat@diabetyk.org.pl

Przekaż swój 1,5% naszej organizacji. Prosto. Szybko. Za darmo.

1. Start
  2. /
  3. Blog
  4. /
  5. Wydarzenia i relacje
  6. /
  7. Diabetycy z Podleszan zwiedzali...

12 października Polskie Stowarzyszenie Diabetyków Koło Terenowe w Podleszanach zorganizowało dla swych podopiecznych w ramach integracji i edukacji wycieczkę do Sandomierza.

To królewskie, nadwiślańskie miasto posiada wiele atrakcji turystycznych i zabytków, które zwiedzaliśmy wraz z panią przewodnik. Wędrówkę po Sandomierzu rozpoczęliśmy od Wzgórza Zamkowego. Miasto jest położone na siedmiu wzgórzach (podobnie jak Rzym), stąd nazywane jest niejednokrotnie „Małym Rzymem”. Poznaliśmy genezę nazwy miasta, która powstała od złożenia słów San „domierza” do Wisły.

Następnie udaliśmy się do Domu Jana Długosza, w którym znajduje się niesamowity zbiór cennych i jakże różnorodnych, zabytkowych eksponatów. Odwiedziliśmy równie dwie świątynie. Pierwszą była gotycka Katedra pod wezwaniem Narodzenia Najświętszej Marii Panny, wzniesiona około 1360 roku. Tu urzekły nas bizantyjsko-ruskie freski z XV wieku. Z kolei Kościół św. Jakuba Apostoła oczarował nas prostotą i pięknem. Zwiedziliśmy również Rynek i  sandomierskie podziemia.

Niewątpliwie dużą atrakcją była dla nas grupa filmowa nagrywająca w tym dniu kolejny odcinek przygód „Ojca Mateusza”. Cenna pamiątką będą fotografie z serialowymi bohaterami. W drodze powrotnej nasza grupa zwiedziła Zamek w Baranowie Sandomierskim.

Wyjazd do Sandomierza należy do niezwykle udanych i pozostanie na długo w naszej pamięci.