Wiosny Ludów 77, 02-495 Warszawa

22 668 47 19

sekretariat@diabetyk.org.pl

Przekaż swój 1,5% naszej organizacji. Prosto. Szybko. Za darmo.

1. Start
  2. /
  3. Blog
  4. /
  5. Wydarzenia i relacje
  6. /
  7. Członkowie Koła w Podleszanach...

W dniach od  8 do 12 kwietnia 2018 r. na zaproszenie Elżbiety Łukaciejewskiej, poseł do Parlamentu Europejskiego, członkowie Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków Koła Terenowego w Podleszanach wraz z 48 osobami z Podkarpacia mieli okazję zwiedzić Brukselę. W ciepłe, wiosenne dni miasto wyglądało bajecznie, pełne kwitnących żonkili, magnolii i innych krzewów.

Już pierwszego dnia podczas kolacji mieliśmy spotkanie z Panią poseł, która przyjęła nas niezwykle ciepło i po przyjacielsku. Wieczorem mogliśmy podziwiać jeden z najładniejszych rynków Europy Grand-Place, który tonął w blasku tysiąca lamp. Idąc cudnymi malowniczymi uliczkami doszliśmy do symbolu Brukseli – Menneken Pis czyli siusiającego chłopca. Jest to niewielki pomniczek na skrzyżowaniu ulic. Następną atrakcją było Atomium, model cząsteczki żelaza powiększony sto pięćdziesiąt miliardów razy. Ta niezwykła konstrukcja  to błyszczące kule gdzie mieszczą się restauracje, muzeum fotografii i miejsce zabaw dla dzieci.

Następnego dnia razem z panią przewodnik udaliśmy się autokarem do Brugii zwanej Północną Wenecją. Przepiękna architektura, mnóstwo kanałów, kwiatów robi ogromne wrażenie. Zwiedziliśmy rynek z gotyckim ratuszem, Bazyliką Świętej Krwi, gdzie przechowywany jest relikwiarz z zaschniętą krwią Pana Jezusa.

Kolejny dzień to wizyta w Parlamencie Europejskim. Przepięknie prezentuje się biało-czerwona flaga wśród innych powiewających flag. Po obiedzie uczestniczyliśmy w prezentacji na temat funkcjonowania parlamentu Europejskiego, zwiedziliśmy główną salę plenarną i kolejne spotkanie z Panią poseł, która opowiedziała nam o swojej pracy.

Każdy uczestnik wycieczki otrzymał symboliczne upominki. Pełni wrażeń wróciliśmy do codziennych obowiązków.

Wyjazd do Brukseli członków PSD KT w Podleszanach na czele z prezes Danutą Zaremba był nagrodą za pracę społeczną na rzecz ludzi chorych na cukrzycę.